7 kroků k úspěšnému e-shopu

Lámete si hlavu, jak zvýšit šance na úspěch svého e-shopu? Nechte se inspirovat několika radami, jak ve velké konkurenci obstát.

ilustrační obrázek
Zobrazit fotografii v galerii

Aby se váš e-shop brzy zařadil mezi ty nejúspěšnější, je nutné zmobilizovat všechny síly a udělat opravdu maximum pro jeho chod, rozvoj a prosperitu. Nepropadejte panice, když se odpovídající výsledky nedostaví hned. Buďte trpěliví a nenechte se odradit.
 

1.Vizuální stránka e-shopu

Máte-li nápad, jak svoje stránky odlištit od ostatních, jak zaujmout na první pohled, zkrátka nezapadnout mezi tisíce dalších e-shopů, můžete si gratulovat. Jste na správné cestě, jak si vybudovat pevnou pozici v oblasti internetového podnikání, neboť mnoho zákazníků dá na první dojem.


Styl a barvy

Nekvalitní design může vašemu podnikání dost uškodit. Proto se vyvarujte přehnaných, neladících, pestrobarevných panelů, blikajících nápisů, zbytečného zdobení, ať případného zákazníka rovnou neodradíte. Současným trendem jsou stránky ve světlých tónech, tedy barvy jako je bílá, béžová, růžová, pastelová modrá atd. Vyhněte se depresivní černé a agresivním neonovým barvám.


Písmo

Na stylu, barvě a velikosti písma také záleží. Volba špatného fontu vám může zmařit celou vaši dosavadní práci, potažmo může ovlivnit i budoucí (ne)úspěch vašeho e-shopu. Tato zdánlivá maličkost může mít velký vliv.


Při výběru písma dejte přednost jednodušším druhům jako jsou Times New Roman nebo Arial. Zdobnější druhy můžete také použít, ale spíše jen na nadpisy. Celý text psaný tímto písmem by se velmi špatně četl a zákazník jistě nemá chuť ani čas luštit nečitelné šifry.


2. Kvalitní fotografie

O tom, že fotografie prodávají, netřeba polemizovat. Uvědomte si, že zákazník nemá možnost si zboží prohlédnout osobně, vyzkoušet, osahat. Spoléhá tedy čistě na vaše fotografie. Proto dbejte na jejich kvalitu a reálnost.


Jak vypadá správná fotografie produktu?

  • Fotografie musí být kvalitní, nerozmazané, jasné
  • Předmět na fotografii musí co nejvíce odpovídat realitě (neretušovat, nedobarvovat...)
  • Všechny prodávané předměty by měly být foceny stejným nebo podobným stylem, na stejném pozadí. Různé styly nepůsobí profesionálním dojmem, kazí snahu o ucelený dojem stránek.
  • Vkládejte co nejvíce svých fotografií a to i v případě, že jste pouhým přeprodejcem zboží. Zákazník více ocení reálné fotografie zboží, než překopírované ilustrační obrázky od výrobce.


3. Popisky na stránkách

Největší ostudou každého provozovatele internetového obchodu je bezpochyby špatný pravopis. Popisky prodávaných produktů a další texty neberte na lehkou váhu. Stejně tak jako kvalitní fotografie i kvalitní a bezchybný text prodává. Klaďte důraz na výbornou češtinu a slohovou úroveň, ať si neodradíte zákazníky. Popisky produktů by měly být věcné, výstižné, dobře sestavené – včetně technických informací o produktu.


4. Cena

Chcete-li se na poli internetového podnikání prosadit, musíte držet krok s konkurencí a to i v případě prodejních cen. Není možné nasadit výrazně vyšší ceny oproti jiným prodejcům. Pak nemáte šanci na úspěch, protože pro zákazníka je otázkou pár minut vyhledat a zakoupit stejné zboží jinde a levněji. Ceny musíte přizpůsobit, jinak se vám objednávky nepohrnou. Nikdy však nemůžete jít s částkou pod výrobní náklady nebo náklady vynaložené na zakoupení zboží od dodavatele. Takto by vaše podnikání brzo skončilo pořádným fiaskem.


5. Slevy

Máloco dokáže zákazníkovi rozpumpovat krev tak, jako sleva. Pořádejte na svých stránkách pravidelné slevové akce, zaručeně se vám zvednou prodeje. Slevy musí být pořádně vidět, proto je nezapomeňte na stránkách patřičně zvýraznit. Samozřejmostí je přeškrtnutá původní cena a červeně napsaná cena nová. To na zákazníky platí nejvíce. Původní cena ale musí odpovídat ceně skutečné, nesmí být přemrštěná, aby v zákazníkovi vyvolala pocit, že ušetřil víc, než skutečně ušetřil. Zákazník není hloupý, mohl by se cítit oklamán a váš e-shop by ztratil na důvěryhodnosti.


6. Dárky

Na co většina zákazníků slyší? Na dárky zdarma. Nemusí se jednat o drahé dary, stačí vzorek kosmetiky, propiska, vzorek kávy, katalog produktů, případně jiná drobnost. Malá pozornost za nákup potěší každého a v mnoha případech i splní svůj účel, tedy přivede zákazníka znovu k objednávce z vašeho e-shopu. A o to přesně jde.


7. Reklama

Bez správné propagace se o vašem e-shopu nikdo nedozví. Můžete prodávat špičkové produkty za super ceny, ale nejste-li vidět, jako byste nebyli. V dnešní době je spousta možností, jak na sebe upozornit. Různých inzertních serverů a sociálních sítí je celá řada.
Čím dál častějším a oblíbenějším způsobem reklamy je využití blogů. Zkuste oslovit některého z blogerů a nabídnout mu své produkty na vyzkoušení na oplátku za sepsání recenze s odkazem na váš e-shop. Má-li blog vámi osloveného blogera hodně čtenářů, můžete získat spoustu nových zákazníků.

 

Komerční prezentace
Foto: getfound
5. 8. 2016

 

DISKUZE K ČLÁNKU

VLOŽIT PŘÍSPĚVEK
VSTOUPIT DO DISKUSE

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

INZERCE

ANKETA

Jak se Vám líbí nový design?

Je lepší než původní.
Je podobný jako původní.
Je horší než původní.

ŽHAVÉ DRBY

UMĚLÉ MLÉKO

Maminky prosím o radu, malé nestačí moje mléko a ...

VLHKOST

Děvčata,prosím má někdo zkušenosti s "ceresit stop ...

ČERNÁ SLUPOVACÍ MASKA

Holky zajímalo by mě jestli jste už nějaká použila tu ...

DRBÁRNA

HORKÉ RADY

PROČ MI NEOTISKNE REDAKCE MŮJ DOTAZ?

3 x jsem psala docela důležitý dotaz pro paní kartářku ...

TĚŽCE NEMOCNÝ MANŽEL

Dobrý večer, paní Ilonko, podívala byste se do karet, na ...

TĚŽCE NEMOCNÝ MANŽEL

Dobrý den,
v současné době se starám o manžela, ...

PORADNA

© 2016, MeziŽenami.cz