Právo

Dovolená jako noční můra? Nenechte si všechno líbit!

Sbírání kytiček

Těšíte se, jak si užijete dovolenou, ať už se chystáte kamkoliv? Jistě, kdo by se netěšil. Čeká vás několik dnů volna s lidmi, které máte rádi, nebo třeba jste i jen single, to nemusí být na závadu. Na škodu by ovšem bylo, kdybyste si objednali služby – které vás ale nečekají.

Každý jsme jiný: někdo se raději vydá za hranice všedních dnů na vlastní pěst, a jiný zase dává přednost jistotě, tedy objednaným službám. Co však dělat, když se to, co vám slíbila cestovní kancelář, neplní?
 

Romantický výhled – na staveniště

V katalogu se avizoval pokoj s balkonem, a vy ho nemáte, věděli jste, že máte bydlet v hotelu XYZ u pláže, a najednou vás přesunují do hotelu ZYX, klterý je od pláže pěkně daleko. A což terpve orientace pokoje, slibovali vám výhled na moře, a za ten se vždycky platí víc, a z vašeho okna/balkonu je k vidění hlavně staveniště? To jsou jen některé nemilé situace, s nimiž se můžete setkat.


Hlavní rada v těchto i mnoha dalších případech zní – okamžitě řešte to, co se vám nelíbí a je evidentně v rozporu s tím, co jste si zaplatili.
 

Na koho se obrátit

Neřešte nedostatky s recepční hotelu ani si nevolejte jeho ředitele. Naopak zavolejte delegátovi své cestovní kanceláře – to je váš partner pro jednání. Jemu vysvětlete, co se děje, a po něm žádejte nápravu. Právě cestovní kancelář odpovídá i za nesplnění povinností, které způsobili jiní dodavatelé služeb. V případě podstatných vad a nemožnosti je odstranit můžete dokonce požadovat okamžitý návrat, a to na náklady cestovní kanceláře. A protože nelze vyloučit, že vám delegát nevyhoví, není od věci se na potenciální potíže připravit předem. Třeba tím, že si zajistíte telefonickou konzultaci právního poradce ze služby typu Rodinný právník, který vám poradí, když jste obrazně řečeno „v koncích“.
 

Co je psáno, to je dáno

Pokud se vám daný problém povedlo vyřešit ústně, gratulujeme. Ale třeba také ne. Pak byste měli o problému sepsat záznam, optimálně s delegátem cestovní kanceláře. Jestliže to z jakéhokoliv důvodu není možné, poté se obraťte na recepci hotelu. Rovněž si pořiďte průkaznou fotodokumentaci nevyhovujících podmínek, zaměřte se na každou, byť i zdánlivou drobnost, jež se liší od toho, co mělo být. Pro jistotu se domluvte i s dalšími účastníky zájezdu, aby vám situaci dosvědčili.

Jakmile dorazíte domů, co nejdříve znovu písemně reklamujte zájezd u cestovní kanceláře, nejpozději do jednoho měsíce. Měli byste žádat slevu z ceny zájezdu nebo náhradu škody, případně i náhradu újmy za narušení dovolené. Abyste opravdu uspěli, znění reklamace je rovněž vhodné konzultovat s právním poradcem.

Připravila: Marcela
Foto: iStock
2. 7. 2015

Přidat na Seznam.cz

Přidejte si MeziŽenami.cz na hlavní stránku Seznam.cz.

Diskuze: příspěvků