Zdraví

Fit a štíhlé do plavek: lekce zdravého hubnutí I.

Blíží se první opravdu teplé dny. Chcete se lehce obléknout a bojíte se odhalit své nohy nebo bříško? A co teprve v létě. Určitě se budete chtít jít koupat. Chtěli byste zhubnout, ale máte pocit, že je to marné. Zkuste so s námi v našem novém seriálu.

V následujících dílech vám budeme ukazovat cestu zdravého hubnutí, udržení si váhy a bez JO-JO efektu. Krok po kroku vám ukážeme jednotlivé „fígle“, jak to udělat, aby vaše těla byla štíhlejší, zdravější, vitálnější a vy jste si mohli naplno užívat letních radovánek v plavkách. Vždyť jde i o to cítit se dobře.

Nezapomínejte, že dlouhodobě nejíst nebo konzumovat velmi malé porce se nedá vydržet. Lidé se pak velmi rychle vrátí ke svým starým stravovacím návykům a JO-JO efekt se brzo dostaví. Po takto drastickém a rychlém redukování hmotnosti se většina lidí velmi rychle vrátí na svou původní hmotnost a ještě ji přesáhne. To už má většina z nás vyzkoušené.

Snažíte se konzumovat nízkotučné potraviny? Bohužel pojem nízkotučná potravina neznamená, že je nízkokalorická. Do potravin, kde jsou snížené tuky, je většinou přidáno mnoho sacharidů nebo-li cukrů, které se do těla velmi rychle vstřebají a uloží se formou podkožního tuku. Dle statistik vyplývá, že lidé s nadváhou konzumující nízkotučné potraviny přijímají až o 28 % kalorií více než normálně se stravující lidé. U obézních lidí to je dokonce až o 45 % kalorií více.

Rádi bychom vám ukázali, že při zdravém hubnutí si nejenom můžete užívat dne, ale vychutnávat si rozmanitost a chutnost zdravých jídel. A určitě nebudete mít hlad. To je to nejdůležitější. Život si přeci máme také užívat.

Co je to zdravé hubnutí?

Zdravé hubnutí znamená pomalý úbytek podkožního a útrobního tuku. Do cca 4 kg tuku za měsíc. Za 3 měsíce můžete klidně zredukovat i 12 kg tuku, nabrat ještě nějaké svaly a tím bude vaše tělo mnohem pevnější. A hlavně vaše tělo bude zdravější, vitálnější, bude více odolávat chorobám.

Díky tomu, že máte nějaký čas na proces redukce tukových zásob, můžete začít s přípravou bez stresu, hezky si to naplánovat a hlavně se během období redukce podkožního tuku naučit základy zdravé výživy, pozitivního myšlení, základní cviky a metody detoxikace těla a taky své tělo podpořit vhodnými bylinkami.

Naučte se vizualizovat.

Děsí vás slovo vizualizace? Říkejme tomu snění. Možná jste již slyšeli, že vždy a vše začíná představou. Postupně se daná myšlenka dává do ucelenější podoby, až z toho vznikne velmi přesný obraz toho, co chcete. A přesně na to se musíte zaměřit, když chcete začít hubnout.

Pokud je to možné, najděte si fotky, kde jste byli tak štíhlí, jak chcete být dnes. Na fotky, které jsou sice staré, si dejte „Léto 2013“.

Nebojte, v dalším díle si ukážeme, že nezůstaneme jen u myšlení, ale uděláme si plán práce a pak ho půjdeme realizovat. Hlavně se mějte rádi a věřte trochu i své intuici. Do plánu se pustíme příští týden.

Autor: Martin Škába
Foto: iStock
23. 4. 2013


Diskuze: příspěvků