Zdraví

Hubnutí do plavek: zn. stačí 5 kg

Chcete si na dovolené u moře připadat jako královna pláže? Pak zkuste náš rychlý plán, jak se zbavit celulitidy i pár kil a krásně vyrýsovat postavu. A to vše na poslední chvíli.

Blíží se dovolená a vy usilovně přemýšlíte, jak rychle a efektivně zhubnout? Zapomeňte na nákupy o jedno číslo větších plavek nebo šatů a raději vyzkoušejte náš návod. Ten vás může dostat nejen do pohody a kondice, ale také do vašich oblíbených modelů ve velikosti, kterou si opravdu zasloužíte. 

Zkuste to s dobrou náladou 

Bez dobré nálady se hubne obtížně. Proto se ze všeho nejdříve pokuste dostat do pohody. Jak na to? Naprogramujte si aktivní relax. Začněte den s úsměvem, i mimické svaly si zaslouží trošku toho pohybu. Hezky se protáhněte a prodýchejte. Rovný postoj opticky zeštíhluje. Se snídaní nespěchejte. Raději vstávejte už s prvními slunečními paprsky, než abyste uháněla do práce s houskou v ruce. Nezapomeňte si dát sklenici neperlivé vody s kapkou citronu. Během dne průběžně relaxujte, stále hluboce dýchejte, usmívejte se a mějte radost sama ze sebe. 

Zlepšete si kondičku 

 Využijte krásného počasí a zapracujte na své kondičce. Stačí, když si denně zajdete na procházku, ať už to znamená cestu do práce nebo venčení pejska. Pokuste se zvolit delší trasu a přidat tempo. Přitom hezky pravidelně a hluboce dýchejte, tím posílíte břišní svaly a obnovíte funkci plic. Nechte sluníčko působit na své tělo. UV paprsky jsou hlavním zdrojem vitaminu D, který má mimo jiné vliv na vylučování inzulinu, a tím i na metabolismus cukru. 

Lehký letní detox 

Jestli jste zatím nepodstoupila jarní detoxikační program, je nejvyšší čas zbavit se nahromaděných toxinů v těle a pročistit střeva. Chcete-li zhubnout, zapomeňte na takové detoxikační kůry, které ze začátku doprovází hladovka, a zvolte tzv. nouzový program. Několikrát denně si zacvičte protahovací cviky. Pijte hojně a průběžně během dne neperlivou vodu, 100% ovocné a zeleninové džusy ředěné vodou v poměru 1:1 a bylinné, zelené a bílé čaje. Jezte lehká jídla skládající se z čerstvého ovoce a zeleniny. Ze svého jídelníčku alespoň na týden vylučte bílou mouku, kravské mléko, vejce, cukr a umělá sladidla, alkohol a kofein. Vyhýbejte se tučným a slaným jídlům a potravinám obsahující konzervační látky. 

Sepište si rychlý plán

Jak už jistě víte, držet hladovku či jiné „rychlé“ diety se nevyplácí. Tělo začne odbourávat vodu a následně svalovou hmotu. Jediné čeho docílíte, je rozhozené zažívání a imunitní systém, pocit únavy a jojo efekt. Jestli chcete opravdu zhubnout, dělejte to s rozumem. Kromě pohybu se zaměřte na lehká a zároveň chutná jídla. Využijte sezonních potravin. Jezte průběžně během dne menší porce tak, abyste nepocítila hlad. V noci byste neměla být o hladu déle než 10 hodin. Dodržujte pitný režim a rozhodně se nestresujte váhou. Mnohem důležitějším měřítkem je obvod vašeho pasu a dobrý pocit. Týdně tak můžete zhubnout 1 kg tělesné váhy s čistým svědomím, že pečujete o své zdraví. 

Desatero zdravého hubnutí 

1. Hubněte pohybem, ne hladovkou! 

2. Energetický výdej musí převyšovat energetický příjem. 

3. Tři hodiny intenzivního pohybu denně vám pomohou zhubnout až 1 kg tuku týdně. 

4. Jídelníček uzpůsobte tak, aby byl pestrý a vyvážený. 

5. Přidejte ovoce a zeleninu, omezte pečivo, i cereální, tím pomalu zvýšíte příjem vlákniny. 

6. Postupně zvyšte příjem bílkovin na 1,5 g na 1 kg tělesné váhy (při BMI 25) a více. 

7. Uberte tuky na 20 až 25 %, 2/3 by měly tvořit zastudena lisované rostlinné oleje. 

8. Maximální denní příjem jednoduchých cukrů (sacharidů) by měl být 10 %, dobré sacharidy jsou jen škroby. 

9. Zvyšte příjem tekutin na alespoň 2,5 litru denně. 

10. Ze svého jídelníčku vyškrtněte slané, sladké, tučné a smažené jídlo, tvrdý alkohol a cigarety. 

 

Připravila: Eva

Foto: iStock


Diskuze: příspěvků