Zdraví

Tři nejdůležitější jídla dne

Přemýšlíte nad tím, co si připravit k snídani, obědu a večeři, aby to odpovídalo zásadám zdravého hubnutí? A co lze naopak považovat za dietní hřích?

Z čeho by se měla skládat snídaně?

Přemýšlíte, co si dát k snídani? Jeslti začít den sladkým jídlem nebo naopak něčím slaným? Co vám více chutná? A hlavně, co vám dodá více energie?

Sladká snídaně:

bílý jogurt (150 g), neslazené cereálie (30 g), čerstvé ovoce (100 g) nebo sušené ovoce (30 g), voda nebo neslazený čaj (300 ml)

Slaná snídaně:

celozrnné pečivo (60 g), přírodní sýr nebo margarin (20 g), plátek dušené šunky (15 g) nebo tvrdého sýra (15 g), čerstvá zelenina (100 g), voda nebo neslazený čaj (300 ml)

Správně – celozrnný rohlík (60 g), žervé (10 g), plátek dušené vepřové šunky (15 g), plátek tvrdého sýra s 30 % tuku (15 g), paprika (50 g), rukola (20 g) – 1165 kJ/278 kcal 


Špatně – bílý rohlík (40 g), máslo (10 g), salám (20 g), hermelín (20 g) – 1367 kJ/327 kcal 

Z čeho by se měl skládat oběd?

Pokud se my ženy pustíme do hubnutí, pak si máme tendenci většinou ubírat. Takže nám k obědu stačí jenom „salát“. je to ale správně?

1 varianta:

libové maso nebo ryba připravené na grilu (150 g), těstoviny (100 g) nebo brambory vařené ve slupce (150 g), čerstvá nebo v páře vařená zelenina (150 g), voda (300 ml)

2. varianta:

zeleninový salát (200 g) s kousky drůbežího masa (100 g) nebo sýra (30 g), celozrnné pečivo (40 g), voda (300 ml) 

Správně – rybí filet (200 g) připravený na trošce řepkového oleje, brambory vařené ve slupce (150 g), ledový salát (50 g), rajče (100 g) – 1368 kJ/327 kcal


Špatně – čtyři smažené rybí prsty (100 g), brambory vařené ve slupce (150 g), ledový salát (50 g), rajče (100 g), lžíce tatarské omáčky (15 g) – 1713 kJ/409 kcal 


Z čeho by se měla skládat večeře? 

1. varianta:

– libové maso nebo ryba (150 g) s rýží (80 g) a čerstvou nebo v páře vařenou zeleninou (150 g), voda nebo neslazený čaj (300 ml) 

2. varianta:

– hutná polévka (250 g), jako je např. luštěninová nebo minestrone, celozrnné pečivo (60 g) nebo zavářka v podobě kuskusu (20 g) apod., voda (300 ml)

Správně – kuřecí prsa (100 g) na grilu, ledový salát (80 g), rukola (20 g), paprika (50 g), rajče (50 g), okurka (50 g), olivový olej (5 g), šťáva z citronu, sůl, pepř a půlka celozrnného rohlíku (30 g) – 1365 kJ/326 kcal


Špatně – kuřecí párečky (100 g) na grilu, ledový salát (80 g), rukola (20 g), paprika (50 g), rajče (50 g), okurka (50 g), majonéza (5 g), šťáva z citronu, sůl, pepř a půlka bílého rohlíku (20 g) – 1647 kJ/394 kcal

Tak co, inspirovali jsme vás? Nějaké recepty na zdravé dobroty pravidelně najdete v rubrice gastro. A bude jich čím dál víc. A co si dáváte k  snídani, obědu a večeři nejčastěji vy?

Připravila: Eva

SXC


Diskuze: příspěvků