
Pro nás je pitná voda samozřejmostí, a to nejen jako nápoj, ale denně se pitnou vodou myjeme, čistíme domácnost, nebo jen z bytu pozorujeme, jak nám stéká po oknech při mohutném dešti a ještě se rozčilujeme, že si nemůžeme jít zaběhat. Tyto pocity ale v některých oblastech v Ghaně, Bolívii ani na Haiti neznají. Když už nějakou vodu mají, tak rozhodně není pitná – tedy alespoň ne v tom smyslu, jak ji známe my.
Symbolikou letošní kampaně byla právě kvalita a množství vody. Zatímco v problémových oblastech je vody nedostatek, zapáchá a není vhodná k jakékoliv konzumaci, v lahvičce Acqua di Gio nebo Acqua di Gioia je voda krásně voňavá a Giorgio Armani za každý prodaný flakon věnuje potřebným 100l pitné vody.
S touhou pomoci se do letošní kampaně zapojili Zlata Adamovská, Lukáš Hejlík, Andrea Kerestešová, Tereza Kostková, Lumír Olšovský, Emma Smetana, David Suchařípa a Kamila Špráchalová. Zakoupením parfému přispěl každý z nich ke zlepšení životní úrovně v zemích, kde je to nejvíce potřeba. Ne každý však může říci, že přesně ví, co je opravdová bída.
Zlata Adamovská měla možnost na vlastní oči vidět to, o čem se u nás jen mluví. „Ráda a často cestuji. Bohužel jsem i já měla možnost na vlastní oči vidět lidi ,a to včetně dětí, kterým chybí základní životní potřeby. V takových chvílích by člověk nejraději zavíral oči, ale tím by nic nevyřešil. Obě moje děti zanedlouho oslaví narozeniny, tak doufám, že je obě vůně nejen potěší, ale že budou mít i dobrý pocit, že pomohli svým vrstevníkům k lepšímu životu,“ rozpovídala se Zlata Adamovská. Její názor sdílí i David Suchařípa, který říká: „Často jezdím po světě a vidím, jak my se vlastně máme dobře. Tak málo stačí udělat, aby to pro lidi v rozvojové zemi znamenalo moc.”
Osobnosti, které mají ve společnosti nějaký vliv, by měly jít příkladem ostatním lidem, a to se dnes snad podařilo. S touto kampaní je ve světě spojován Sean Penn a Petra Němcová. „Z téhle akce mám upřímnou radost. Když už žijeme v konzumní společnosti, je nanejvýš správné, aby aspoň některé z našich nákupů dávaly smysl. Za každý prodaný parfém 100 litrů vody tam, kde je to potřeba. To je prostě geniální nápad,“ tleská Emma Smetana a připojuje se k dalším osobnostem, které akci podpořily.
„Nejsem tak statečná, abych odjela fyzicky pomáhat do těchto zubožených destinací, a tak se snažím alespoň touto cestou. Pěkně zápecnicky z pohodlné Evropy. Ale kdybych tam měla potkat Penna, možná bych se na Haiti vypravila. Podpořím ho tedy takto na dálku, i to má smysl,“ tak s tímto výrokem Kamily Špráchalové se jistě ztotožní většina z nás. Je to velmi psychicky náročné, čelit takovému utrpení tváří v tvář, ale každá pomoc má smysl, a to i tato na dálku.
Připravila: Zuzana
Foto: Giorgio Armani
25.3. 2013