Zdraví

Zuzka a první cvičení – 2.díl

Sbírání kytiček

Jak se Zuzce cvičí a mění její jídelníček? To se nyní můžete podívat v dalším díle, který jsme pro vás připravili.

Jak správně Zuzka o sebe pečuje, můžete sledovat zde: http://youtu.be/CzsNECYILp0
 

Chůze

První týden začala Zuzka cvičit velmi zlehka. Její tělo nebylo zvyklé na pohybovou aktivitu, proto jsem zvolil lehký a nezatěžující aerobní pohyb, při kterém bude docházet ke spalování tuku formou chůze na pásu tzv. HEAT Program a cvičení na crosovém eliptickém trenažéru. S chůzí jsme začali 3x týdně 45 min. Zuzka to zvládla skvěle. Tepovou frekvenci se nám sice nepodařilo držet v optimálním pásmu, ale to je normální pro ty, kteří s pravidelným pohybem začínají. Po 3 týdnech si na to srdce zvykne a budeme se moci držet navrhnuté tepové frekvence. Postupným cílem je dostat se na délku jednoho cvičení v rozsahu 90 min.


Posilování

Zuzka také začala cvičit 3 x týdně doma. Toto cvičení je zaměřeno na posilování. Je složeno s dámských kliků, posilování břicha včetně šikmých břišních svalů, posilování hýždí a stehen. Tyto cviky jsou skvělé proto, že si Zuzka nemůže ublížit, nýbrž se opatrně začíná cvičit s vlastní váhou těla. Určitě vás budeme průběžně informovat, jak se Zuzka zlepšuje, jaké má rekordy v počtu opakování jednotlivých cviků apod.


Postup formování postavy

Zuzce se podařilo během jednoho týdne metabolismus trochu rozpohybovat, takže došlo i k nějakým úbytkům v obvodech jejího těla. Zatím to bylo cca 2 cm přes boky a 1 cm přes ruku. Bříško zatím trochu zaostává v úbytcích, ale to je normální. Každý má určitou genetiku a není možno zaručit, kde se začne tuk nejdříve spalovat. Díky tomu, že Zuzka má vyšší procento podkožního tuku a méně svalové hmoty, bude nástup zdravého hubnutí pomalejší. Ale nic nechceme uspěchat. Našim společným cílem je, aby se Zuzka po celou dobu cítila fajn.


Strava po cvičení

Jsem moc rád, že Zuzka již dodržuje správnou stravu po cvičení. Do 15 min vždy konzumuje ovoce. V nynějších letních měsících je vhodný banán, který její tělo díky termickému účinku také příjemně ochladí. Do hodiny si pak dává hlavní jídlo nebo proteinový koktejl.

O tom jak Zuzka dodržuje stravu během týdne, jak se učí nové potraviny v obchodech zdravé výživy, jak si o víkendu vaří a kombinuje jednotlivé složky jídla, si povíme v dalším díle.

Připravila: Jana
foto: www.vitalbox.cz
18. 6. 2013

Přidat na Seznam.cz

Přidejte si MeziŽenami.cz na hlavní stránku Seznam.cz.

Diskuze: příspěvků