Kariéra

Nástroj Google Analytics: k čemu potřebujete čísla a tabulky

Sbírání kytiček

Máte e-shop, úspěšné online podnikání (nebo tím směrem našlápnuto), vlastní značku nebo třeba portfolio na webu.

Nikdy jste ale nebyla tak úplně analytický typ, který si ujíždí na tabulkách a Excelu? Nebo vás data a čísla dokonce děsí? Nejste v tom sama! 

Oslovili jsme odbornici na on-line marketing Marii Venclíčkovou, aby vám využití Google Analytics přiblížila. I ona si k němu svou cestu našla. 

Jak to s analýzou začalo? 

Sama jsem bývala kdysi vyděšená z dat, která jsem potřebovala pro svou práci. Překonala jsem se a začala efektivně používat nástroj Google Analytics. No a co se nestalo? Nebyla to tak šílená dřina, jak jsem si představovala. Vlastně naopak. Stačilo sebrat odvahu. Znalosti, které mi krok do neznáma přinesl, nesou plody dodnes. 

Proč se pustit do Google Analytics? 

Google Analytics je nástroj, který používá více než polovina webů na celém světě. Tedy jednička ve svém oboru. Prozradí nám cenná statistická data o návštěvnících webu. Už nestačí sledovat, kolik konverzí (pro někoho objednávka, pro někoho dokončení registrace) přijde a jaký bude obrat. V dnešní konkurenci je žádoucí vědět, odkud k nám zákazník přišel, jaké má zájmy a jaké klíčové slovo ho k nám zavedlo. V neposlední řadě vidíme, jak se zákazník choval, než u nás provedl konverzi. Stalking? Ne, marketing. 

Ano, někomu se to může zdát jako mravenčí práce. Sbírání dlouhodobých dat nám ale slouží k výsledkům, na kterých později postavíme úspěšnější kampaně

Úplným základem je propojení Google Analytics s webem a dalšími nástroji v online marketingu. Tím vás provedu krok za krokem ve svém kurzu. 

Které reporty jsou nám díky GA k dispozici? 

  • vyhodnocování Google reklam 
  • vyhodnocování Sklik reklam
  • vyhodnocování Facebook reklam
  • vytvoření akvizičního reportu sledování konverzí
  • vyhodnocování vyhledávacích dotazů
  • statistiky návštěv 
  • strávená doba na webu 
  • míra opuštění 
  • chování uživatelů (kam klikají, jaké mají trasy na webu) 
  • Díky algoritmům vysledujeme, o co se náš zákazník zajímá. Příklad: mám vytvořené reklamy na Facebooku a Googlu. Z GA vysleduji, že moji zákazníci mají zálibu v cestování. Já ale do té doby nevěděla, že mi přichází na web lidé s tímto zájmem, zohledním tedy tento fakt v cílení reklam a můj okruh oslovených potenciálních zákazníků se rozšíří. 

    Obecně platí, že čím déle data vyhodnocujeme, tím jsou statistiky přesnější. 

    Veškerá data pak můžeme jedním klikem reportovat. Automaticky se vygenerují do formátu, který si zvolíme (excel tabulka, pdf atd.). Stačí si zvolit, za jaké období se mají statistiky vyhodnotit, a vše ostatní za vás udělá GA. To by šlo, ne? 

    Do jednoho článku se moc rad nevejde, ale pokud vás problematika zaujala, připravila jsem komplexní online kurz Google Analytics především pro začátečníky nebo mírně pokročilé. Kurz je natočený formou screenu monitoru, ve kterém ukazuji přesný postup nastavení a vyhodnocování. Mrkněte na více informací o kurzu přímo na www.marievenclickova.cz

    Přeji mnoho úspěchů ve vašem podnikání a pokud máte nějaké dotazy, zeptejte se v diskuzi. Chcete se naučit, jak zvládat sociální sítě

    Připravila: Katka Soušková
    Zdroj: Marie Venclíčková

    Foto: StockSnap Pixabay

    Přidat na Seznam.cz

    Přidejte si MeziŽenami.cz na hlavní stránku Seznam.cz.

    Diskuze: příspěvků