Poznejte mechanismus hubnutí

V České republice je 1,5 milionu obézních lidí, což je 23 procent dospělé populace. Dalších třicet procent trpí nadváhou. Patříte k nim i vy? Pak je načase začít jednat!

Titulka pro: Poznejte mechanismus hubnutí
Zobrazit fotografii v galerii

Hubnout můžete všelijak, základem je samozřejmě změna stravovacích a pohybových návyků. Jenže ono to není tak jednoduché udělat ze dne na den tlustou čáru za dosavadním životním stylem. Pokud budete spěchat, pak může být tím nejmírnějším negativním následkem „jojo efekt“, který vám ztracená kila vrátí i s úroky. Zásadní změna jídelníčku, a především diety s velkým omezením příjmu sacharidů, jsou nebezpečné jak pro váš fyzický, tak psychický stav. Dokonce mohou vyvolat psychickou poruchu, a to i v případě, že jste jinak zdraví. Odborné lékařské studie prokázaly, že při nedostatku sacharidů v potravě dochází v těle k výraznému snížení aktivity serotoninu, který zajišťuje přenos nervových vzruchů do mozku a ovlivňuje emoce, nálady, chuť k jídlu i spánek. Nedostatek serotoninu v těle se projevuje depresemi, nervozitou a poruchami spánku.

V současnosti existuje na 35 tisíc diet. Ne každá samozřejmě vede k psychickým potížím, ale část z nich rozhodně patří mezi extrémní, drastické nebo přímo životu nebezpečné. Nadváha a obezita jsou výsledkem dlouhodobé energetické nerovnováhy mezi příjmem a výdejem energie. Nespotřebovaná energie přijatá potravou se ukládá ve formě tuku. Ideálním základem zdravého hubnutí je redukční dieta s menším množstvím stravy, ale se zachováním pestré skladby jídelníčku.

Nepřikrmujte tukové buňky, ani je nenechte „vyhladovět“
Redukční jídelníček by měl obsahovat všechny základní živiny (bílkoviny, sacharidy, tuky), vitaminy a minerální látky. Ptáte se, jak to udělat, abyste dosáhli pocitu sytosti i při menších porcích jídla? Jde to vůbec, jíst méně, mít chuť k jídlu pod kontrolou, a zahnat hlad na delší dobu? Odborníci zjistili, že při zvládání redukční diety vám spolehlivě pomůže vysoce viskózní vláknina. Unikátní komplex přírodních vysoce viskózních polysacharidů ukryli do kapslí Obesimed, které po zapití vodou absorbují více než stonásobek svého objemu. Jakmile se v žaludku rozpustí, vznikne vysoce viskózní stabilní gelová matrice, která a zaplní větší část žaludku. Zpomalí se trávení a pocit sytosti vydrží až čtyři hodiny. K sestavení redukčního jídelníčku vám pomůže program Sebekoučink podle výživové poradkyně Mgr. Ivy Belasové.

Zvolte adekvátní pohybové aktivity
„Aktivní a rutinní pohyb vykompenzuje nervozitu, odbourá nahromaděnou energii a příjemně se při něm unavíte,“ říká Mgr. Belasová, výživová poradkyně. Na začátku zkuste zvýšit pohyb v běžném denním životě a pak zařaďte nejméně na půl hodinky denně pohyb střední zátěže - chůzi ve svižnějším tempu, jízdu na kole nebo na rotopedu nebo plavání. Denní dávku pohybu postupně zvyšujte; vyberte si ten, který vám vyhovuje.

„K hubnutí samozřejmě patří metody jak zvládnout sám sebe a jak řešit stresové situace,“ připomíná terapeutka, která se více než dvacet let věnuje obézním klientům a v současné době vede tříměsíční redukční kurzy zaměřené na dietu, pohyb a behaviorální intervenci podpořené prostředkem Obesimed, a dodává: „Jestliže neumíte žít rytmicky nebo vaše povolání neumožňuje dodržovat naplánovaný životní styl, je aspoň nutné napětí ze stresu vyvážit příjemnými činnostmi, zkrátka stres neutralizovat. Jen tak se naučíte vytvářet si pocity štěstí jinak než jídlem.“

 

10.12. 2012
Foto: iStock
Přiravila: Zuzana

DISKUZE K ČLÁNKU

VLOŽIT PŘÍSPĚVEK
VSTOUPIT DO DISKUSE

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

NAČÍST DALŠÍ

INZERCE

ŽHAVÉ DRBY

VÁNOCE PRO CHLAPA

Ahojky :) Měla bych dotaz… Zajímalo by mě, co svým chlapům ...

VÝBAVA NA SNOWBOARD

Dobrý večer, přemýšlím nad koupí výbavy na snowboard, ...

ŠITÍ

Ahoj všem, chtěla bych se naučit šít na šicím stroji. Jak ...

DRBÁRNA

HORKÉ RADY

Bolest hlavy - migrény

Dobrý den, již pár let beru triptany na prevenci a ...

Domek

Dobrý den. Syn koupil hrubou stavbu a ma tam nějake ...

Bezbolestné trhání zubů

Dobrý den pane doktore, potřeboval bych spravit horní ...

PORADNA

© 2016, MeziŽenami.cz