Pop-up butik si představte jako časově omezený prezentační a prodejní prostor, kde na jedné adrese můžete nakoupit zboží, případně služby od mnoha firem. Druhý ročník této akce s podtitulem VŠE PRO RODINU vás čeká do 23. května v pražské rezidenci Mostecká.
Pojďme si nejprve krátce představit tento novodobý fenomén. K prvním tvůrcům „pop-upů“ patří newyorští a britští umělci, kteří je pořádali od 90. let 20. století. Bylo to docela jednoduché – nejdříve si vytipovali opuštěnou budovu, uspořádali výstavu a za pár dní vše zase uklidili. Vystavená díla byla k vidění pouze v rámci daného pop-upu, což jim dodávalo určitý nádech exkluzivity.
Postupně se myšlenka krátkodobě otevřené galerie přesunula z ryze uměleckého světa do komerční sféry, což je patrné také u letošního pražského ročníku, na kterém se prezentují produkty a služby z oblasti developerů, bydlení, designu, módy, šperků, gastronomie. Pražský butik se navíc představuje ve velmi příjemných prostorách – v bytové rezidenci Mostecká, tedy v historickém centru jen pár korků od Karlova mostu.
Pokud vás zajímá právě historie, pak vězte, že rezidence stojí na místě dvou gotických domů postavených po rozsáhlém požáru Malé Strany ve 2. polovině 15. století. V zadní části traktu domu jsou patrné zbytky hradeb ze 13. století, a také proto je tahle adresa známá jako dům U Hradeb. Pamětníci si určitě vzpomenou na to, že tady fungovalo legendární kino 64 U Hradeb. Proč vám to připomínáme? Pop-up butik se totiž odehrává v prostorách nádvoří, zahrady i původního kina, a tak si přijdou na své nejen milovníci netradičních nákupů, ale i všichni, kdo by se rádi podívali do těchto zajímavých míst.
Co vás tu čeká a nemine?
Z mnoha firem a značek, které se prezentují na letošním pražském ročníku, si připomeňme například interiérovou a exteriérovou stínicí techniku Innex, vířivky CalderaSpas, domácí elektrospotřebiče Miele, audio a videotechniku Bang & Olufsen nebo třeba Vibel (řešení pro dětské pokoje a teenagery), Stockist (prodej nábytku, svítidel, koberců a doplňků), Exx (svítidla a nábytek). Z oblasti módy se představí Hypnose prezentující značky světových návrhářů, ale také šperky Swarovski nebo kosmetika Jean Klébert.
18. května proběhne Beauty Day, na kterém budou poskytovat konzultace například kosmetičky a vizážisté.
Něco navíc: Každý den proběhne ochutnávka kávy a čokolády značky DéLonghi.
Text: Marcela
Foto: archiv
17. 5. 2012