Zdraví

Jak na kocovinu: pomůže i prevence

Prosinec patří večírkům a oslavy konce roku jakbysmet, ale důvodů, proč si občas vyrazit z kopýtka se vždycky najde.

A pak ta rána nejsou vždycky ta nejsvěžejší. A tak proti „opici“ vyrazte do boje pomalými pohyby a jídlem, které vás z ní dostane. 

Osobní kurýři DoDo mají první den roku tím nevytíženějším. Využívají je k dovozu nejrůznějších vyprošťovacích pochutin všichni, kdo po silvestrovské noci utrpěli nějaký ten bolehlav. A toto jsou ty největší zázraky i na tu největší kocovinu.

Kokosová voda 

Zapomeňte na sportovní „ionťáky“ nebo jiné energetické nápoje. Sáhněte po kokosové vodě! Ta obsahuje elektrolyty, jako je draslík, stejně jako antioxidanty, které restartují vaše tělo po dlouhé propité noci.

Vejce

Vajíčka jsou vlastně taková snídaňová klasika. A máte-li zrovna kocovinu, dopřejte si klidně dvě porce. Vajíčka jsou bohatým zdrojem aminokyselin, jako je cystein, který rozkládá chemické látky způsobující bolest hlavy. Jsou také dobrým zdrojem taurinu, který zvyšuje funkce jater.

Vločky 

Vyrazit do boje s kocovinou s jídlem, které je bohaté na tuky a díky němuž vydržíte syté na dlouhou dobu, je velmi dobrá strategie. Ovesné vločky mají vysoký obsah bílkovin, nenasycených mastných kyselin, slizových látek, vitaminů B1, B6 a E, železa a vápníku. Obsahují průměrně 66,5 % sacharidů, 14,4 % bílkovin a 6,8 % tuku. A tak si ráno připravte ovesnou kaši s ovocem, ořechy a medem (na ničem v takový útrpný den nešetřete). Je to zdravý způsob, jak do sebe dostat uhlohydráty, po nichž tělo po požití alkoholu tolik touží. 

Med 

Fruktóza se tráví stejně jako alkohol, takže konzumace zdravé dávky medu během kocoviny nutí vaše tělo rychleji se zbavit alkoholu. Pomáhá také vašemu tělu zotavit se z hypoglykemie (nízké hladiny glukózy v krvi) vyvolané pitím. Přimíchejte ho tedy do kaše a klidně si dejte navrch lžičku medu i do čaje, ať tu léčbu ještě trochu podpoříte.

Nálev z fermentované zeleniny 

Víte, co je skvělým lékem na následky zběsilého večírku? Nálev z kyselých okurek nebo z jiné nakládané zeleniny. Sice to není favorit každého, ale věřte, že vám tato tekutina pomůže ulevit od vašich strastí. Ocet, sůl a voda, které se nacházejí v nálevu, pomáhají doplnit hladinu elektrolytů a sodíku v těle. 

A na co dalšího můžete preventivně vsadit? 

– Zůstaňte hydratovaní – vypijte víc jak půl litru vody, než půjdete spát 

– Chlazená Fanta 

– Cheeseburger a hranolky z fastfoodu 

– Jakákoliv „čuňárna“, která omastí žaludek 

– Sníst celý citrón 

– Šťáva z čerstvého ovoce 

– Hořčík

Zdroj: DODO

Foto: iStock


Diskuze: příspěvků