Sport

Vytvarujte své pozadí

Tvar našeho pozadí ovlivňuje především genetika. Ta určuje hlavně to, do jakých tělesných partií se tuk ukládá přednostně, ale také má vliv na šířku pánve a boků.

Významnou roli hraje také množství podkožního tuku a svalové hmoty v těchto oblastech. Boj s genetickými dispozicemi je bohužel marný, ale díky cvičení a správně sestavenému jídelníčku můžeme zadní partie krásně vytvarovat.


Pokud chcete zeštíhlet právě v oblasti stehen a hýždí, měli byste věnovat pozornost tomu, co jíte, pitnému režimu, ale také aerobnímu a posilovacímu cvičení. Kombinací těchto aktivit pak dosáhnete vysněných výsledků.


Snažte se jíst pravidelně, omezte spotřebu smažených jídel, bílé mouky, cukru, alkoholu a cigaret. Škodlivé látky, které jsou v takových jídlech obsažené, mohou způsobovat vznik celulitidy. Nezapomeňte pít dostatečné množství neslazených nesycených nápojů, jako je obyčejná voda nebo ovocné čaje.

Při tvarování pozadí má velký význam aerobní trénink. Díky aktivitám, jako je běh, spinning či jízda na kolečkových bruslích, při kterých se zvýší vaše tepová frekvence, rozhýbete váš metabolismus a nastartujete spalování tuků.


Bohužel se tuk nedá redukovat jen v určité části těla. Při hubnutí si vaše tělo bere energii ze všech tukových buněk rovnoměrně, a to jak při dietě, tak při aerobním cvičení. Abyste vytvarovali hýžďové svaly, je nutné zapojit především posilování, cílené na tuto oblast. Před cvičením si můžete vzít spalovač tuků Carniform Shot. Zlepší mobilizaci tukových zásob, nabudí vás před fyzickou aktivitoua zvýší termogenezi. Během cvičení můžete popíjet Carnitin aktivity drink. Díky účinné kombinaci látek je CARNITIN DRINK ideálním nápojem pro podporu vašeho výkonu a pro zvýšení využívání energie z podkožního tuku. Je nesycený a neobsahuje žádný cukr. Díky obsahu taurinu a vitamínu B3 vám také pomůže zlepšit koordinaci pohybů a soustředění.


Hýždě jsou tvořeny velkými, středními a malými hýžďovými svaly. Pro dosažení přitažlivého pozadí je proto nutné posilovat všechny tři skupiny. Velký hýžďový sval se aktivně zapojuje například při vstávání ze sedu nebo při chůzi do schodů. Je také lehce aktivován při stoji na špičkách a při chůzi v terénu. Při chůzi po rovině se zapojují hýžďové svaly malé a střední, které také umožňují unožení. Posilování pak vychází ze znalosti funkcí těchto svalových skupin.


Cviky na vytvarování hýžďových svalů:

Před každým cvičením se nezapomeňte protáhnout.


Stahování hýždí v leže

Lehněte si na záda na podložku. Pokrčte kolena, chodidla spojte se zemí. Ruce nechte volně podél těla. S výdechem pomalu zvedejte pánev vzhůru ke stropu tak, aby ramena, boky a kolena tvořily přímku. S nádechem pak vraťte hýždě zpátky na podložku. Proveďte 4 série po 8 opakováních.


Varianty cviku:

Pro větší zapojení zadních stran stehen zvedněte jednu nohu ke stropu. Zvedejte pánev vzhůru jen pomocí nohy, která zůstala na podložce. Nohy po osmi opakováních prostřídejte.


Kočka:

Klekněte si na kolena, opřete předloktí o podložku. Srovnejte hlavu do roviny s páteří, neprohýbejte bedra. Zvedejte s výdechem patu jedné nohy vzhůru ke stropu, s nádechem pak vraťte zpátky. Proveďte 4 série po 8 opakováních. Poté nohy prostřídejte.


Varianty cviku:

Pro intenzivnější zapojení svalů zkuste propnout koleno a vzhůru ke stropu zvedat nohu nataženou, nebo po zvednutí chodidla ke stropu napočítejte do osmi a teprve potom s výdechem vraťte koleno zpátky na podložku. Velmi efektivní je také provádění malých hmitů s nohou nahoře.


Pohoda na boku:

Lehněte si na pravý bok, natáhněte pravou ruku nad hlavu a položte hlavu na ruku. Skrčte kolena tak, aby mezi stehny a lýtky vznikl pravý úhel. Mezi vaším tělem a stehny by měl být také pravý úhel. Kolena nechejte u sebe, patu levé nohy namiřte ke stropu. Zvedejte patu levé nohy s výdechem vzhůru ke stropu ve 4 sériích po 8 opakováních. Poté strany vyměňte.


Varianty cviku:

Velmi intenzivně zapojíte svaly, když propnete koleno horní nohy a budete zvedat nohu nataženou. Vaše hýždě můžete formovat i podle cvičebních videí, které jsou zaměřené na posílení této problémové partie.

Více informací o hubnutí najdete na www.nutrend.cz

Komerční prezentace
Foto: iStock, Nutrend
17. 1. 2013
 


Diskuze: příspěvků