Sport

Vyzkoušejte Jumping

Zajímají vás nové trendy ve fitness? Náš partnerský web www.aerobic.cz vám bude postupně představovat novinky a trendy ve fitness. První článek je věnovaný cvičení Jumping. Seznámí nás s ním renomovaná instruktorka Lucie Švadlenková Dubnová.

Jumping je poměrně nový typ cvičení. Větší část lekce se cvičí na trampolínkách o průměru 100 cm. Stejně jako u hodin aerobiku se cvičí při hudbě. Při jumpingu účinným a zároveň zábavným způsobem zlepšujete kondici, celkovou stabilitu těla a formujete postavu. Díky měkkým dopadům šetří cvičení na trampolínkách klouby a zároveň působí jako balanční plošina pro zpevnění a posílení svalů. Zapojují se především svaly hýžďové, lýtkové, svaly kolem kotníku, hluboké svaly zádové a břišní a svaly pánevního dna.

Lekce začíná zahřátím většinou přímo na trampolínkách. Využívají se jednoduché poskoky pro zahřátí organismu, nechybí úvodní protažení, a pak už se přechází do vyššího tempa a náročnějších cviků (jak dynamičtějších, tak na rovnováhu a stabilitu). V druhé části hodiny se buď zařazuje posilování (opět převážně na trampolínce, mohou se využít i gumičky, činky, overbally či jiné náčiní pro lepší účinnosti posilovacích cviků) nebo se zvyšuje tempo a náročnost skákání. Na závěr by nemělo chybět protažení, aby se uvolnily všechny svaly, které byly při cvičení namáhány.

Na trampolínkách se využívají skoky dolů do výpletu trampolínky – do trampolíny se víceméně „dupe“. Nejde tedy o to dostat se co nejvýš, ale co největší silou dupnout směrem dolů s pokrčenými koleny. U skákání by se podle druhu cviku mělo dopadat převážně do středu trampolínky. Vhodná kotníková obuv zabrání úrazu. Trampolínky mají nosnost cca 100 kg.

Každá cvičitelka vede hodinu jumpingu trochu jiným způsobem. Jsou cvičitelé, kteří vůbec necvičí klasický aerobic, v tom případě pak necvičí moc sestav, ale spíš odcvičí jednotlivé cviky. V případě, že hodinu vede cvičitel který cvičí i aerobik, snaží se často vytvořit jednoduchou sestavu provázáním jednotlivých cviků. Pak je na vás, co vám více vyhovuje.

Zdroj: www.aerobic.cz
Foto: Lucie Švadlenková
4. 4. 2012


Diskuze: příspěvků