Hobby

Zajímavé tipy ze zahraničí 1. díl

Sbírání kytiček

Naše kamarádka Vanda, která už vás seznamuje s výhodami života bez pšenice, nás vždy pobaví tím, co si kde přečetla na zahraničních serverech a v zahraničních časopisech. Poprosili jsme jí, ať se o zajímavé informace podělí i s vámi. Tentokrát ji zaujalo:

Nehádejte se, když držíte dietu

Hádky v kanceláři mohou být důvodem vaše neúspěchu s dietou. Nedávná psychologická studie zjistila, že silná vůle po hádce zeslabuje jako svalstvo. Takže pokud jste se zrovna pohádali s ajťákem (ne vy, on za to může), je těžší vyhnout se pokušení dát si nějakou dobrotu. Zkuste si k obědu dát steak, věda totiž tvrdí, že pohled na maso může za to, že naše tělo vylučuje oxytocin, který, kromě toho, že je nazýván hormonem lásky a důvěry, zklidňuje, a vy se pak snadno vrátíte ke své dietě.


Sýrový úsměv

Pokud zapomenete kartáček na zuby, zkuste kousek sýra. Nová studie Akademie všeobecného zubního lékařství USA zjistila, že sýr redukuje zubní kaz, protože neutralizuje kyselý zubní plak a vylučuje chemické sloučeniny, které vytvářejí ochrannou vrstvu na zubech. Nemusíte zhltnout celé kolo sýra, stačí 10 g tvrdého sýra (ten je zásaditý), např. čedar nebo ementál na závěr jídla. A nyní řekněte sýr.


Připijte si na paměť

Nový výzkum tvrdí, že fenoly obsažené v šampaňském zlepšují prostorovou paměť, která se se zvyšujícím věkem zhoršuje. Profesor Jeremy Spenser z anglické vědeckého týmu doporučuje 2 sklenky týdně.


Bojujte proti tuku houbami

Vitamín D může být klíčem k boji s tukem. Vědci v Minnesotě zkoumali tuk atletů a u těch, kteří měli nejnižší procento tuku, zjistili nejvyšší hladinu vitamínu D. Dobrá zpráva je, že tři houby vystavené slunci dodají tělu stejné množství vitamínu D jako 50 mcg potravinového doplňku. Houby můžete umístit ven spodní stranou kloboučku ke slunci na 6 hodin a pak zkonzumovat. Nebudou trochu oschlé? V létě to vyzkouším.


Vyjasněme si, proč tloustneme

Anglický marketingový časopis tvrdí, že z potravin zabalených v průhledném obalu sníme o 69 % víc, než těch, které jsou baleny po jednotlivých porcích. Pokud jsou jednotlivé porce větší, sníme dokonce o 78 % méně, neboť v případě menších porcí si pravděpodobně dopřejeme víc, než jednu, říká autor studie dr. Xiaoyan Deng a doporučuje průhledné obaly pro větší svačinky a neprůhledné pro malé. Dobrou chuť.


Připravila: Vanda, www.studiovanda.cz
Foto: thinkstock
28. 1. 2014

Přidat na Seznam.cz

Přidejte si MeziŽenami.cz na hlavní stránku Seznam.cz.

Diskuze: příspěvků