Zdraví

Chůze: prospívá srdci, podporuje hubnutí i ulevuje od stresu

Každý denně někam chodíme. Chůze nám může nahradit cvičení a tělu prospívá. Chůze může pomoci s obezitou, stresem nebo s problémy se srdcem.

Pro vaše srdce

Chůze prospívá našemu srdci. Pravidelné procházky na čerstvém vzduchu jsou vhodnou prevencí před onemocněními srdce. Snažte se nachodit alespoň 4 hodiny přes týden. Chůze vám umožní zůstat v kondici. Aby byla pro srdce účinná, choďte alespoň 30 minut ve vámi pohodlném tempu.

Hubnutí

Pro někoho může být chůze příjemnější a klidnější varianta pro hubnutí než běh. Výsledek bude ale podobný. Poctivou chůzí tělo hubne, výsledky uvidíte už během prvního měsíce. Tak zkuste na kratší vzdálenosti nepoužívat auto, ale raději se pravidelně projít.

Stres a pročištění hlavy

V dnešní uspěchané době se často stane, že je naše tělo vystavované stresu a hlavu máme plnou starostí. Chůze sice neslibuje, že všechny starosti zmizí, ale každodenní procházka, ať už o samotě, s pejskem či partnerem a dětmi, vám hlavu alespoň trochu vyčistí a tělo celkově uklidní.

Lepší spánek

Lepší spánek souvisí s odbouráním stresu a utřídění si myšlenek. Příjemnou procházkou v podvečer se vaše tělo unaví i po fyzické stránce a vám se bude lépe spát.

Úleva od bolesti zad

Pokud vás trápí bolesti zad, správná chůze vám může ulevit. Při chůzi přitlačujte palce i ostatní prsty k podlaze. Pokud patříte mezi ženy, kterým otékají dolní končetiny, bolí vás, nebo trpíte křečovými žilami, chůze je vhodnou prevencí. Díky chůzi se rozproudí lymfatický systém.

Společná aktivita

Udělejte z chůze společnou aktivitu s vaším partnerem nebo kamarádkami. Uvidíte, že je to velmi příjemné a uvolňující. Tak hurá ven.

Připravila: Věra Hájková

Zdroj informací: www.nbcnews.com/better/health/why-walking-most-underrated-form-exercise-ncna797271,www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/in-depth/walking/art-20046261
Zdroj fotografií: Pixabay

Diskuze: příspěvků