Všude kolem nás jsou lidé, kteří potřebují v životě naši pomoc. Kdy jindy bychom si to měli více uvědomit, než právě o Vánocích? Jedním ze zajímavých charitativních projektů, který si zaslouží pozornost, je Dům pro všechny generace. Letos proběhne již 2.ročník této charitativní sbírky, kterou organizuje značka Zlaté a občanské sdružení Každý koš pomáhá. Podpoří ji i populární čeští basketbalisté Jiří Zídek a Ivana Večeřová.
Sbírka letos proběhne od 15. do 18. prosince 2011 v nákupních centrech Chodov v Praze a Královo Pole v Brně. Pokud se rozhodnete projekt podpořit, stačí udělat opravdu málo. Koupit si za symbolickou částku 20 Kč sladké kolečko a pověsit jej na připravený vánoční stromeček.
Cílem projektu je podpořit výstavbu Domu pro všechny generace. Je určen především mladým lidem, kteří ve věku 18 let opouštějí dětské domovy. V tomto věku však nejsou ještě připraveni na reálný život. Projekt pomáhá i seniorům, kteří se nacházejí v těžkém životním období. Tento dům se tak stane přechodným domovem dvou generací, které si budou vzájemně pomáhat a čerpat životní zkušenosti z nově nabyté mezigenerační blízkosti a vzájemnosti.
„Prožívání společných chvil s blízkými je pro značku Zlaté velmi důležité téma, kterému se dlouhodobě věnujeme, proto i letos pokračujeme v podpoře projektu Dům pro všechny generace. Letos jsme sbírku navíc rozšířili o on-line sbírku na facebooku,“ říká k projektu manažer značky Zlaté Jan Brejcha. Do sbírky se letos lze zapojit také on-line, a to pověšením kolečka na facebookových stránkách facebook.com/mojezlate. Značka Zlaté společnosti Kraft Foods totiž za každé virtuálně pověšené kolečko na vánočním stromečku přispěje do charitativní sbírky dvěma korunami. Fanoušci facebookových stránek a další, kteří by rádi přispěli i z vlastních zdrojů, tak mohou udělat zasláním DMS ve tvaru DMS POMOC KOSEM na číslo 87 777. Vybraná částka bude slavnostně předána zástupcům občanského sdružení Každý koš pomáhá 9. ledna 2012.
Projekt byl spuštěn na Mistrovství světa v basketbalu žen 2010, kdy se do něho zapojily všechny týmy a zastřešila jej přímo světová organizace FIBA. Loni se podařilo vybrat částku 100 000 korun a letošní ambice jsou ještě vyšší.
Připravila: Zuzana
Foto: Kraft Foods
16.12.2011