Zdraví

Anti-aging: podpořit délku života pomůže i smích a správná váha

Jak vypadá takový anti-aging ? Tušili jste, že svůj život můžete prodloužit odpoledním šlofíkem, pravidelným smíchem nebo díky mořským řasám?

Omezte příjem soli

Podle Centra pro kontrolu a prevenci nemocí v USA naše tělo potřebuje trochu soli. Příliš mnoho soli může podpořit vysoký krevní tlak a zhoršit onemocnění srdce, jater nebo ledvin. Je potřeba brát v úvahu, že většina potravin už sůl přirozeně obsahuje. Při vaření ji můžete zkusit nahradit mořskou řasou kelp v prášku. To je mořská řasa se slanou příchutí, která obsahuje méně sodíku.

Udržujte své sociální kontakty

Podle webu wikihow.com vám přátelé a rodina poskytnou podporu a rozptýlení. Jestliže jste už ztratili kontakt se spolužáky ze školy a s kamarády z dětství, snažte se nové vztahy navázat na jazykovém kurzu či na cvičení. Snažte se být otevření hned od začátku a bavit se na běžná každodenní témata, která vás spojují. Psychologové však doporučují dodržovat „pravidlo tří“. To říká, že kdo třikrát odmítne schůzku, nemá o přátelství opravdový zájem.

Pijte čaj

Podle webu healthline.com obsahuje čaj obsahuje polyfenoly a katechiny, které pomohou snížit riziko vzniku rakoviny, cukrovky a srdečních chorob. Patrně proto, že mají dostatek antioxidantů. Nechávejte svůj čaj vylouhovat čtyři minuty, to je totiž ideální čas proto, aby měl na váš organismus co nejpříznivější účinky. Pokud vám příliš nechutná, pořiďte si směs čaje ochucenou mátou či jasmínem.

Prospěte se do růžova

Podle webu webmd.com může dostatek kvalitního spánku snížit riziko obezity, cukrovky, srdečních chorob i poruch nálady. Potřeba nočního spánku je individuální a pohybuje se mezi šesti a osmi hodinami denně. Pokud si nejste jistí, za jak dlouho se cítíte dostatečně vyspalí a odpočinutí, odhodlejte se během dovolené k menšímu testu. Několik dní spěte o něco méně než jste zvyklí, například pět hodin, a pozorujte, nakolik odpočatí se cítíte během dne. Pak postupně dobu spánku prodlužujte a hledejte svou ideální dobu spánku.

Típněte poslední cigaretu

Propadli jste nikotinové vášni? Podle webu healthline.com lidé, kteří kouří, mají třikrát větší pravděpodobnost úmrtí než nekuřáci.  Jedinci, kteří přestanou kouřit do 35 let si mohou prodloužit život až o 8,5 roku. Na webu najdete i studie, které to dokazují.

Choďte na preventivní prohlídky

Využívejte své možnosti nechat se preventivně vyšetřit svým lékařem a nebojte se ani návštěvy u specialistů. Včasné odhalení nemocí zvyšuje šanci na vyléčení.

Mluvte o svých pocitech

Neduste v sobě svoje radosti ani trápení. Jakmile začnete o svých problémech mluvit nahlas, přestanou vás zevnitř užírat. Zkuste se svými přáteli nejdříve promluvit o některých menších starostech. Uvidíte, kteří z nich vás dokážou pozorně vyslechnout a podpořit. Těm se pak můžete bez obav svěřit se všemi splíny své duše.

Vyhněte se chronickému stresu

Podle webu healthline.com mohou stres a úzkost zkrátit váš život. Podle něj mají pesimističtí lidé o 42 % vyšší procento úmrtí, než optimističtí jedinci. Pokud se cítíte ve stresu, smích a optimismus vám pomohou snížit stres. Ne nadarmo se o něm někdy mluví jako o vnitřním joggingu.

Udržujte si zdravou váhu

Podle studie uvedené Jonem Hopkinsem zveřejněné na webu hopkinsmedicine.org si nejzdravější lidé ve studii udrželi index tělesné hmotnosti BMI nižší než 25. Ne nadarmo už naši předkové hlásali: jez do polosyta. V dnešní době, která nabízí tolik kalorických lákadel, jsme na to už k vlastní škodě pozapomněli. To, že je nadváha, obzvláště v oblasti pasu, rizikovým faktorem pro vaše zdraví, určitě dobře víte.

Připravila: Věra Hájková

Přidat na Seznam.cz

Přidejte si MeziŽenami.cz na hlavní stránku Seznam.cz.

Zdroj informací: www.cdc.gov/salt/, www.webmd.com/healthy-aging/ss/slideshow-longer-life-secrets, www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/4-top-ways-to-live-longer, www.healthline.com/nutrition/13-habits-linked-to-a-long-life
Zdroj fotografií: Pixabay

Diskuze: příspěvků