Sport

Zacvičte si: flowin, bosu nebo jumping

Určitě budete souhlasit, že skloubit pracovní vytížení, domácí povinnosti a péči o sebe samu je občas nad lidské síly. Pokud se však chcete udržet ve formě, zpevnit tělo a zlepšit kondici, najděte si čas na pravidelné cvičení.

Ideální je porozhlédnout se po sportovních centrech a klubech v okolí, případně přemluvit kamarádku a vybrat si některou ze sportovních aktivit, které nabízejí. A že jich v současné době je! Některé jsou již známé (aerobik, pilates, spinning, jóga), ale neustále se objevují další, neméně zajímavé. Už jste vyzkoušeli Power Plate, H.E.A.T., jumping nebo bosu?
 

Power Plate

Cvičení na speciálním přístroji mohou vyzkoušet všichni, bez rozdílu věku a tělesné kondice.. Základním principem, na kterém Power plate funguje, jsou vibrace, které nutí svaly celého těla pracovat a vyrovnávat změnu rovnováhy, kterou vibrace způsobují. Jedná se o účinné kondiční cvičení, přičemž jeho velkou výhodou je, že stačí cvičit pouhých 10 až 20 minut dvakrát až třikrát za týden. Cvičení napomáhá při hubnutí, posilování problémových partií, tvarování postavy, zmírňuje projevy celulitidy, zlepšuje prokrvení jednotlivých orgánů atp.

Bosu

Různé druhy balančních cvičení, které používají speciální pomůcku, která vypadá jako poloviční míč. Umožňuje nespočet variant cvičení, vhodné pro všechny věkové skupiny. Má velký vliv na stabilizační systém a na posílení a zpevnění svalů celého těla. Cvičení může být silové, dynamické, ale také jej lze využít pro klidnější cvičení. Pravidelným cvičením dochází k zpevnění těla, získáte pružnost, zbavíte se bolestí zad, zlepšíte držení postavy, rozvinete své pohybové schopnosti a také posílíte schopnost koncentrace.

H.E.A.T.

Aerobní program s vysokým energetickým výdejem vhodný pro všechny – chůze pod vedením instruktora na speciálních běžeckých pásech, na kterých lze jednoduchým řízením plynule měnit sklon roviny, pro pohyb však využívá pouze svalovou energii, a tak zaručuje stejnou zátěž, se kterou se setkáváme při chůzi v terénu.

Jumping

Moderní aerobní cvičení na speciálních trampolínách. Nemusíte se bát, že odskočíte stranou, neboť tampolínky jsou vybaveny držadly. Výhodou cvičení jsou měkké dopady, takže nezatěžuje klouby, přitom zlepšuje stabilitu, zvyšuje kondici a posiluje a zpevňuje celé tělo. posilujete hluboké zádové i břišní svaly, což vede ke správnému držení těla. Je ideální pro všechny, kteří chtějí zhubnout, ale také se vyskáčete ze všech starostí a špatné nálady. Jumping centra najdete po celé republice.

Flowin

Cvičení pocházející ze Švédska využívá speciální tréninkovou desku a sadu různých podložek na ruce, lokty, kolena a nohy. Při pohybu dochází ke tření (klouzání) podložek o tréninkovou desku. Intenzita zátěže odpovídá tlaku, který na podložku vyvinete, takže náročnost cviku si můžete uzpůsobit podle své fyzické kondice. Cvičením posílíte všechny svalové skupiny i vnitřní stabilizační systém.
Připravila: Katka Soušková

Zdroj informací: www.holmesplace.com/en/en/blog/fitness/power-plate-training-benefits-athletes, www.euforie.cz/cs/fitness/skupinove-lekce/bosu/, www.cklenka.cz/cviceni/druh/flowin/, www.weissersportcentrum.cz/otevrene-lekce/heat/
Zdroj fotografií: Holmes Place

Diskuze: příspěvků