Sport

Nejlepší pohyb na hubnutí

Úbytek váhy, kterého dosáhnete cvičením, je mnohem cennější než hubnutí, jehož docílíte pouhou úpravou jídelníčku. Sport totiž pomáhá s prokrvením tkání a povzbuzením krevního oběhu, což vám pomůže nejen se zpevněním těla, ale také třeba s celulitidou. Pravidelným sportováním zabijete dvě mouchy jednou ranou – zatočíte s přebytečnými kily a navíc zlepšíte vzhled své pokožky.

Na co pozor

Raději to ale nepřehánějte se sporty, které jsou spojené s častými dopady na tvrdou podložku, jako je volejbal, tenis či squash. Blahodárné účinky pohybu na zjemnění celulitidy zesílíte tím, když si před cvičením navléknete kompresní prádlo. Tady jsou naše tipy.

Chůze

Při této velmi zdravé fyzické aktivitě spálíte až 400 kalorií za hodinu, což je nezanedbatelné. Snažte se každý den vyrazit na procházku se psem, v práci se projít ke vzdálenější fotokopírce a namísto výtahu vyšlápnout schody pěšky. Když budete brát schody po dvou, procvičíte větší počet svalů a dosáhnete ještě lepších výsledků. Při procházkách držte vzpřímená záda, dělejte menší kroky a dýchejte v tempu chůze.

Plavání

Plynulé a vytrvalé plavání pomáhá organismu vyplavovat nežádoucí toxiny. Tlak vody navíc po celou dobu, kterou trávíte v bazénu, masíruje vaše problematické pasáže. Není-li vaše technika dokonalá, přihlaste se do kurzů plavání.

Aquagymnastika

Patří mezi rehabilitační sporty velmi šetrné ke kloubům, a tak si ho mohou dopřát i ženy s větší nadváhou. Svaly pracují velmi intenzivně, takže jsou první výsledky patrné velmi rychle. Jako motivační prvek pro vás může působit také fakt, že milosrdná vodní hladina zakryje případné nedokonalosti v provedení jednotlivých cviků, takže se snadněji zbavíte pocitů studu.

Cyklistika

Jízda na kole šetří velké klouby a prospívá cévám, jejichž dobré fungování je pro ústup celulitidy klíčové. Její velkou výhodou je fakt, že na kolo můžete nasednout v každém věku a při každé váze. Je však důležité tuto aerobní aktivitu provozovat po delší dobu, minimálně tři čtvrtě hodiny. Příjemné je i to, že cyklistiku můžete zakomponovat do jarního výletu a spojit ji s poznáváním okolí.

A co můžete dělat ještě

Co zabírá na zadeček a boky – kolečkové brusle, nordic walking, orientální tance, salsa.

Co zabírá na stehna – všechny vodní sporty (windsurfing, plachtění), bojová umění.

Pro celkovou aktivitu – nezapomínejte, že se počítá doslova každý pohyb, který uděláte, ať už při zahradničení či domácím kutilství. Vyrazte na houby, postavte s dětmi zahradní domek, zvelebujte svůj příbytek, hrajte na čerstvém vzduchu zábavné hry (frisbee, pétanque, kuličky).

Do svého programu zařaďte

Každodenní procházky – na počátku vašeho startu s cvičením se snažte 3x denně věnovat chůzi alespoň 10 minut.

Jeden velký výlet týdně – na každý víkend si s rodinou, přáteli či spolupracovníky naplánujte jeden výlet, během něhož budete alespoň 2 hodiny v pohybu. Je jedno, jestli to bude nákupní procházka, poznávání místních pamětihodností nebo projížďka na kole.

Sport třikrát týdně – jednou či dvakrát týdně si jděte zaplavat, a aktivitu v bazénu pak doplňte libovolným sportem z našeho seznamu.

Domácí gymnastika obden – minimálně třikrát týdně se přemluvte k domácímu cvičení. Ráno vynechte složitý make-up a namísto toho se vrhněte na cvičební podložku.

Už za měsíc uvidíte v zrcadle první výsledky a to přece stojí za tu trošku námahy.

Připravila: Věra Hájková

Zdroj informací: www.healthline.com/nutrition/best-exercise-for-weight-loss#TOC_TITLE_HDR_11, www.webmd.com/fitness-exercise/ss/slideshow-exercises-weightloss,
Zdroj fotografií: Pixabay

Diskuze: příspěvků