Knihy

Knižní recenze: Michaela Klevisová – Vraní oko

Sbírání kytiček

V detektivním příběhu Vraní oko se sympatický kriminalista Bergman přesouvá do takřka panenské přírody jižní Moravy, kde lidé nejsou zdaleka tak nevinní, jak by se možná mohlo zdát.

Michaela Klevisová – Vraní oko
Michaela Klevisová – Vraní oko

Dvojnásobná držitelka ceny Jiřího Marka za nejlepší detektivku roku Michaela Klevisová opět vysílá do honby za odhalením vraha oblíbeného vyšetřovatele Josefa Bergmana. Tentokrát ho vyšetřování zavede do chatové osady u řeky na jižní Moravě, kde lišky dávají dobrou noc. V okolních mokřadech vzniká nová ptačí rezervace, kterou tam ovšem místní zrovna s nadšením nevítají. Lidé tak mají spoustu důvodů vzájemně se nenávidět a podezřívat. Bergman musí přijít na to, jak vražda podivínského ornitologa souvisí s nedávnou smrtí noblesní pražské profesorky a dalšími podezřelými okolnostmi. Pravdu znají snad jen ti ptáci, kteří nerušeně poletují nad hlavami obětí i těch, kteří před druhými něco skrývají.

Klevisové příběhy jsou uvěřitelné, popis míst i okolností velmi autentický. Snadno vás vtáhne do děje a nejen proto, že příběhy svých knih často zasazuje do existujících lokalit, které možná znáte. Nebo si je podvědomě překrýváte se svými, podobnými místy. Je potom snadné se se vším lépe sblížit, splynout. „Často procházím podle jedné řeky, kde je chatová osada. Když jsem se těmi místy toulala a pozorovala lidi, v hlavě se mi začal skládat příběh,“ prozradila Míša Klevisová počátky vzniku nové detektivky.

Chtěla jsem v něm mít mladou dvojici, která odmítá žít konzumním životem, a tak se přestěhují na chatu, ale tu ženu už to přestává bavit. Pak ornitologa, který žije u řeky v maringotce a pozoruje své sousedy dalekohledem. Obecně je to příběh o hledání svobody. Každá z postav si ji představuje jinak, každá si chce prosadit svoje zájmy. A pak dojde k vraždě,“ dodává autorka.

Autor: Martina Vydrová

Zdroj informací: Albatros Media
Zdroj fotografií: Albatros Media