Volný čas

Jak zlepšit vztah ke svému tělu: nebuďte k němu tak přísní

Kolikrát jste si řekli, že něco uděláte, až zhubnete? Odkládáte kurz salsy či menší revoluci v šatníku až na dobu, kdy dosáhnete ideální váhy? Začněte raději hned dnes.

Uhníst vlastníma rukama svůj první hrnek, zvládnout nový taneční krok, dát konečně dohromady pár souvislých vět ve francouzštině. O tohle všechno se připravujete, když splnění svých snů odkládáte na dobu, kdy budete vážit o pár kilo méně. Raději nic neděláte, protože ještě nemáte tu správnou váhu? A protože nic neděláte a máte nízké sebevědomí, nedaří se vám zhubnout. Vystupte z tohoto začarovaného kruhu co nejdříve.

Tělo jako zahrada

Zkuste si na úvod jedno jednoduché meditační cvičení. Představte si své tělo jako zahradu. Některé trávníky jsou přerostlé a na záhonech roste i plevel, ale na druhou stranu jsou tu i nádherné květy a stromy, které nesou ovoce. Určitě sami uznáte, že i když zahrada není v dokonalém stavu, zaslouží si vaši lásku a péči.

A určitě si nesednete do rohu, nesložíte ruce do klína a nezačnete hořekovat nad tím, jak strašně vypadá. Naopak – budete si užívat všeho, co je na ní krásné a postupně pracovat na zlepšeních. Zkuste paralelu se zahradou aplikovat i na vztah ke svému vlastnímu tělu, ke kterému jste mnohdy tak přísní.

Brainstorming

Napište si na papír všechno, co byste rádi podnikli, kdyby vás nebrzdila nadváha. Pak je seřaďte podle toho, nakolik z nich máte obavy. Poté se pomalu pusťte do jejich realizace, ale začněte shora. Nejdřív totiž potřebujete získat sebevědomí na tom nejlehčím. Pak se vrhněte i na úkoly, které jsou mírně mimo vaši „zónu pohodlí“. Právě tyto plány vám můžou přinést velice překvapivé a pozitivní výsledky. Máte-li například hrůzu z toho, vyrazit sama do kina, může pro vás odbourání takového bloku znamenat výrazný krok vpřed.

Začínejte po krůčcích

Pokud se k novým začátkům odhodláváte pomalu, zkuste postupovat po malých krůčcích. Uvažujete-li například o kurzu francouzštiny, nemusíte hned dávat přihlášku a platit celé kurzovné. Nechte si z nejbližší jazykové školy poslat katalog. Možná vás tato malá „ochutnávka“ přiměje k tomu, abyste si lépe uvědomili, co vlastně chcete a jaké jsou konkrétní možnosti.

Najděte si nové hobby

Přihlaste se na kurz keramiky, nebo si zaplaťte hodiny s tenisovým trenérem. Zlepšíte tak nejen svoje schopnosti a znalosti v jedné oblasti, ale navíc vás to pozitivně nastartuje i v mnoha dalších směrech. Potkáte nové přátele, možná se zamyslíte nad změnou práce a zároveň vám přibude další pozitivní téma ke konverzaci, až se dostanete mezi nové lidi.

Změňte svůj vzhled

Patříte mezi ženy, které plánují radikální změnu šatníku a účesu až na dobu, kdy dosáhnou ideální váhy? Už neváhejte ani minutu – právě váš vzhled a vaše váha spolu úzce souvisí. Jakmile začnete lépe vypadat a tím pádem se i lépe cítit, výrazně se zvýší vaše motivace k dalšímu hubnutí. Aby změna opravdu objevila vaše skryté rezervy, svěřte se do rukou odborníků a podstupte proměnu, kterou nabízí řada kadeřnických či kosmetických studií. Tato investice se vám vyplatí – během krátké doby získáte spoustu nových tipů, které budou ovlivňovat váš vzhled po celé roky.

Važte si svého názoru

Máte z nových plánů strach hlavně kvůli obavám z reakcí druhých? Uvědomte si, že svůj život ovládáte jen vy a nikdo jiný. Přínos, který vám přinesou vaše nové aktivity, je přece mnohem důležitější než povrchní názory někoho, kdo nezná vaši osobnost. Navíc – lidé kolem vás jsou zaměstnaní svými problémy a nebudou podrobně hodnotit každý váš krok. Pokud vás přece jen začne někdo kritizovat a bude se podivovat nad vaším novým účesem či koníčkem, nejlepší odpovědí je na škarohlídovy námitky klidným hlasem odvětit: „No a co.“

Kde pár kilo navíc zaručeně nevadí

Aquaaerobik

Voda nadlehčí 90 % vaší tělesné váhy a bude vám masírovat během cvičení tělo. Nezanedbatelnou výhodou je také to, že pod vodní hladinou skryjete veškeré cvičební nedostatky a i své tukové polštářky.

Břišní tance

Tyto orientální sexy kreace povzbudí vaše ženské sebevědomí. Silné boky jsou při nich přímo výhodou, vždyť ani profesionální břišní tanečnice přece nebývají žádné anorektičky.

Nordic walking

Chůze se speciálními holemi uleví vašim kloubům a pomůže vám procvičit více svalů. Budete efektivněji spalovat kalorie (až o 40%) a navíc budete schopni nasadit rychlejší tempo a vyrazit na výlet i s někým, komu běžně nestačíte.

Připravila: Věra Hájková

Přidat na Seznam.cz

Přidejte si MeziŽenami.cz na hlavní stránku Seznam.cz.

Zdroj informací: www.mindbodygreen.com/articles/how-to-love-your-body, www.today.com/health/7-ways-learn-accept-appreciate-your-body-today-t228957, psychcentral.com/lib/accepting-your-body#self-talk-and-acceptance
Zdroj fotografií: Pixabay

Diskuze: příspěvků